Перша офіційна згадка про футболки датується 1913 роком. Як багато класичних чоловічих речей, футболки походять від військового обмундирування. Їх видавали морякам на підводних човнах: вдягати під комбінезони замість сорочок, щоб не було жарко і не чіплятися рукавами.
У Другу світову війну футболками обзавелися морські піхотинці армії США, а під кінець війни і звичайні військові. Коли війна скінчилася, ветерани забрали футболки на громадянку. Футболки стали майже уніформою робочого люду - механіків, будівельників, вантажників та інших трудяг. І все ж здебільшого це було спіднє - футболки надягали під сорочку або під час фізичної праці, або занять спортом.
Зрозуміло, у справі популяризації футболок не обійшлося без Голлівуду. Першою важливою появою футболки на екранах вважається фільм «Трамвай "Бажання"» 1951 з Марлоном Брандо, побачивши біцепси якого зітхали глядачки різного віку. Ще три роки потому репутацію футболок закріпить фільм «Дикун» все з тим же Марлоном Брандо, а в 1955-му - «Бунтар без причини» з Джеймсом Діном. Всі вони з'являлися в досить щільно сидячих світлих футболках, зрозуміло, однотонних і без принтів.
У 50-х роках з'являються перші рекламні футболки з написами, і до кінця десятиліття футболки одночасно «розквітають» як маркетинговий механізм, але майже вмирають як одяг джентльмена. Велика частина футболок стає безформними мішками з рекламою компаній або з іронічними написами. Як не дивно, ці втрачені роки рятують хіпі з їх tie-dye футболками: майку зав'язували вузлом і вмочували в різні яскраві фарби, на виході виходили дивовижні психоделічні візерунки. А в 1977 році з'являється футболка I (серце) NY - мабуть, найвідоміша на світі.
У 90-х і 2000-х футболка стає абсолютно повсякденним одягом, в ній ходять завжди і скрізь. Ціни простягаються від безкоштовних рекламних до дизайнерських за сотні доларів.
У 2012-2013 році на хвилі моди вкрай популярними стають футболки з кишенею. І, на щастя, пропорції знову наближаються до того, що було в 50-і роки.
Футболка, як і шорти, повсякденна річ. Тому потрібно розуміти, що футболка доречна далеко не у всякій ситуації. І хоча зараз, особливо у творчих колах, серед програмістів чи журналістів, загалом, людей, які не страждають зайвою прихильністю до корпоративної культури, вважається нормальним ходити у футболці навіть на роботу, рекомендуємо цього остерігатися. Принаймні, якщо ви надягнете на роботу поло або сорочку з коротким рукавом, то точно будете виглядати солідніше будь-якого колеги в футболці.
Самий елегантний і безпрограшний варіант - безумовно, однотонна біла, синя або сіра футболка. Втім, це зовсім не означає, що варто себе обмежувати в кольорах - смугасті чи яскраві футболки теж можуть виграшно виглядати. Головне - пам'ятати, що не всі кольори підходять до кожної особи. Скажімо, якщо у вас бліда шкіра, то жовта футболка може додати вам нездоровий вигляд. А людям з яскравим рожевим обличчям варто з обережністю поставитися до бездоганно білих футболок. Топ під піджаком - поєднання неортодоксальне, але зараз цілком доречне.
Чим простіша річ, тим більше на себе звертає увагу матеріал і посадка. Хочете виглядати дійсно добре - вибирайте приємні на дотик футболки з хорошої тканини, і ні в якому разі не синтетичні - вони не тільки погано виглядають, але в них ще й дуже жарко. Намагайтеся, щоб футболка не бовталася, а досить щільно сиділа. Але обтягувати всі м'язи зовсім не обов'язково. До речі, V-подібний виріз підкреслює атлетичну фігуру і візуально робить плечі ширше (створює приблизно той же візуальний ефект, що і виріз піджака), але потрібно не переборщити з його глибиною - якщо у виріз вже лізе волосся з грудей, то розріз явно занадто великий.